聽過這首歌了嗎?

簡單的旋律與嗓音

應該可以讓你心情莫名的舒服起來


這首躲在 納尼亞傳奇II 尾巴的曲子

輕快的 令人不為離別感到一絲一毫的悲傷


當你呼喚我的時候 我就會回到你的身邊

Therefore.....No need to say goodbye.....


在進電影院看納尼亞傳奇II聽到了許多的負評,但我必須說,它比第一集好看太多了!
我喜歡完整且能拍得出深度的故事內容(就像無間道系列我也獨獨喜歡第二集一般..)
每個故事都有他的淵源...莫名地被截斷或是只看其中最精彩的部分,再來留個伏筆預告續集....都不能稱之為經典,
真正能夠令人深入去感受的是藏在背後 作者撰寫故事的脈絡

再者,其實納尼亞不過就是一部奇幻"卡通"片....(應該也不算是)
就如同哈利波特一樣,只要有人願意把我在看書時腦海中幻想了幾千幾萬遍的情節真實地呈現在我面前
那就夠了....

不需要太嚴苛地審視 不是嗎?


歌詞如下
--

It started out as a feeling
Which then grew into a hope
Which then turned into a quiet thought
Which then turned into a quiet word


And then that word grew louder and louder
Till it was a battle cry


I'll come back When you call me
No need to say goodbye

Just because everything's changing
Doesn't mean it's never been this way before

All you can do is try to know who your friends are
As you head off to the war
Pick a star on the dark horizon and follow the light
You'll come back when it's over
No need to say goodbye
You'll come back when it's over
No need to say goodbye

Now we're back to the beginning
It's just a feeling and no one knows yet
But just because they can't feel it,too
Doesn't mean that you have to forget
Let your memories grow stronger and stronger
Till they're before your eyes
You'll come back when they call you
No need to say goodbye
You'll come back when they call you
No need to say goodbye


以感情作為出發點,
接著發展成希望,
接著轉變成一個安靜的想法
接著轉變成輕聲細語
然後這句話變得越來越響亮,

直到他成為戰時的吶喊聲
我會回來
當你呼喚我
無須道別

正因為世事多變
卻不代表他從不
曾是這個樣子
你所能做的就是試著去了解
誰才是你的朋友
當你在戰場上化險為夷

在黑暗的地平線上揀選一顆星星
跟隨著光

你會回來
當所有的事情結束
無須道別

你會回來
當所有的事情結束
無須道別

現在我們回到起點
只是一種感覺,還沒人知道,
因為他們沒辦法去感受,
不代表你必須遺忘
讓你的回憶越來越深刻
直到他們出現在你眼前
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 nunupin 的頭像
    nunupin

    我‧流浪‧文字

    nunupin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()